Ar-Con 2024

arcon-2024-logo-na-strone

PIĄTEK

Opis: Wspólnie z graczami stworzymy emocjonującą
historię o poszukiwaniu skarbów w stylu Indiany
Jonesa. Pościgi, strzelaniny i starożytne pułapki- zagraj
w kości z losem i w epickim stylu zdobądź artefakty i
sławę.
Triggery: Możliwe sceny walk i strzelaniny
Czas: 3-4 godziny
Liczba graczy: 2-8
Ograniczenia wiekowe: 8+
Osoba prowadząca: Arkadiusz Anioł

Opis: Polscy badacze odkrywają czarny sarkofag, po
czym zaczynają mieć wizje wpływające na ich
charaktery i działania. Może to prowadzić do obłędu,
wzajemnych morderstw lub odkrycia przerażającej
tajemnicy, jeśli przeżyją.
Triggery: Koszmary, poczucie bezradności, pająki,
węże, rasizm, brutalność
Czas: 3 godziny
Liczba graczy: 6
Ograniczenia wiekowe: 18+
Osoba prowadząca: Kacper “Stryjas” Kobus

Opis: Głęboko w zepsutej krainie, którą
odzyskał mściwy las, stoją opuszczone
dwory i zapomniane posiadłości bogatych
właścicieli ziemskich. Ludzie wznieśli je
tam w przejawie własnej pychy, wbrew
zasadom pradawnej puszczy.
Szlachty już nie ma. Uciekła przed
rzeźniczymi nożami towarzyszy i
mściwymi tasakami niedoszłych ofiar.
Po wielkich możnych tego regionu
pozostały jedynie bogactwa,
przechowywane w zakurzonych
piwnicach. Wszystkie te drogocenne trofea
czekają tylko na zuchwałego łowcę
skarbów, który jest na tyle głodny, by je
odnaleźć…
Trophy Dark to gra grozy o łowcach
skarbów i ich tragicznej śmierci w
nawiedzonym lesie, ktory nie życzy sobie
ich obecności.
Triggery: body horror, kanibalizm,
przemoc, przemoc wobec zwierząt, śmierć
z głodu
Czas: 3 godziny
Liczba graczy: 2-3
Ograniczenia wiekowe: 16+
Osoba prowadząca: Piter Ignorant

Opis: Gra dla fanów JRPG, mang i anime!
Wasza historia zaczyna się na małym statku powietrznym
zmierzającym w okolice starożytnych ruin Krateru
Megido. Niegdyś było to wspaniałe miasto pełne magii,
jednak zostało doszczętnie zniszczone przez magiczny
kataklizm. Krater wciąż kryje wiele potężnych i
przerażających tajemnic, a po okolicy kręcą się wrogie
wojska.
Dlaczego nasi bohaterowie zmierzają wto miejsce? Cóż,
na to pytanie odpowiedź odkryjemy podczas rozgrywki.
Triggery: walka
Czas: 3 godziny
Liczba graczy: 3-4
Ograniczenia wiekowe:
Osoba prowadząca: Marcel Kula

Opis: Co by się stało jeśli zamienić by role i to
gracze będą musieli obsługiwać tawernę pełną
awanturników, poszukiwaczy przygód i
magicznych stworzeń? O tym będziemy mogli się
przekonać właśnie tutaj – Sesja na mechanice
Tinyd6 (Tiny Taverns). Celem sesji jest luźna
zabawa w klimatach slice-of-life, z odpowiednią
dozą elementów humorystycznych.
Triggery:
Czas: 3-4 godziny
Liczba graczy: maks. 5
Ograniczenia wiekowe:
Osoba prowadząca: Orhu

Opis: Przygoda w staroszkolnym stylu.
Wiele wieków temu straszliwy smok terroryzował
osadę młodego wojownika, imieniem Brandon.
Zebrał on kompanię odważnych bohaterów i
razem wyruszyli w dzicz, aby zgładzić bestie.
Dzięki magicznemu mieczowi, podarowanemu mu
przez piękną wróżkę, osiagnął swój cel. Od tego
czasu osada nosi miano Brandonsford.
Jednak dziś miasteczko znowu nawiedza cień
skrzydlatej bestii…
Triggery: walka
Czas: 4 – 6 godzin
Liczba graczy: 3-5
Ograniczenia wiekowe:
Osoba prowadząca: Krzysztof “Pippin” Dubik

SOBOTA

Opis: Spękane wieże i skruszone blanki łypią
zlowieszczo na dolinę i niewielkie miasteczko,
ktore znajduje się nieopodal. Co czycha za
pradawnymi murami na wzgórzu? Jaka groza
spędza sen z powiek tutejszym mieszkańcom?
Jakie skarby skrywa strzelista ruina?
Triggery:
Czas: 2,5 godziny
Liczba graczy:
Ograniczenia wiekowe:
Osoba prowadząca: Bernie
Prelekcja autora gry, Macieja Hetmańczyka w sali
prelekcyjnej o godzinie 13.00

Opis: Drużyna bohaterów dociera do wioski Złe
Kwoki. Szukają demonicy, która rzuciła zły urok na
jednego z nich. Jest na szczęście sposób, by pozbyć się
klątwy. Jednak sami nie dadzą rady i choć w pobliżu
osady są istoty, które im pomogą, to czy warto
wchodzić z nimi w sojusze? Czy uda im się zdjąć
klątwę, rozwiązać miejscowy problem i czy zachowają
zdrowie na duszy? Jest to przygoda z zestawu
startowego do Słowian.
Triggery: Przemoc, nagość
Czas: 3 godziny
Liczba graczy: 16+
Ograniczenia wiekowe:
Osoba prowadząca: Waldi

Opis: Szkocja koniec XIX wieku, w małej
miejscowości dochodzi do serii zgonów. Miejscowi
twierdzą, że ofiary słyszą przed śmiercią zawodzenie
Banshee.
Triggery: wszystko
Czas: 4 godziny
Liczba graczy: 1-4
Ograniczenia wiekowe: 18+
Osoba prowadząca: Smog

Opis: Malutka wyspa otoczona skałami, stała się grobem
dla niefotrunnych podróżnych zagubionych na morzu.
Dlaczego łodzie nie płynęły za światłem wierzy magów?
Co przyciągnęło ich na wyspę? Czy uda Wam się
rozwiązać zagadkę Wyspy Wraków?
Triggery:
Czas: 3-4 godziny
Liczba graczy:
Ograniczenia wiekowe:
Osoba prowadząca: Maciej Hetmańczyk

Opis: Miasto Mgły jest systemem łączącym Noir,
komiks i motywy zaczerpnięte żywcem z mitologii
i baśni naszego świata. Gracze wcielają się w
członków oddziału policji zajmującego się
rzeczami trudnymi do wyjaśnienia, złożonego z Rifterów – ludzi których dotknęły mistyczne moce.
Sprawa, którą muszą rozwiązać detektywi, dotyczy
serii niewyjaśnionych zaginięć i samobójstw które
łączy tylko jeden szczegół – papirus zawierający
księgę AmDuat znaleziony w domach, lub przy
ciałach, ofiar.
Rozgrywka toczy się praktycznie zupełnie w
teatrze umysłu.
Triggery: Morderstwa, Samobójstwa, przemoc
policyjna i korporacyjna, human trafficking
Czas: 3-5 godziny
Liczba graczy: 2-4
Ograniczenia wiekowe: 16+
Osoba prowadząca: Kajetan Nowakowski

Opis:
Triggery:
Czas: 2 godziny
Liczba graczy:
Ograniczenia wiekowe:
Osoba prowadząca: Waldi

Opis: Film Sensacyjny 1987. Tajne siły ZSRR knują coś
na opuszczonej platformie wiertniczej na Oceanie
Arktycznym. Ich plany mogą pokrzyżować tylko agenci
FIST – paranormalnej jednostki do zadań specjalnych.
Czym jest tajemniczy projekt DELPHI i co ma z tym
wspólnego złowroga organizacja terrorystyczna
CYCLOPS? Wysokooktanowa zabawa w stylu marnych
filmów akcji, które pamiętamy z wieczornych ramówek
TV4, puszczanych w Superkinie 80sowych klasyków, a
także drobna szczypta paranormalno-szpiegowskiego
zacięcia Metal Gear Solid. Onelinery, twardzi faceci (i nie
tylko), zero poszanowania dla praw fizyki i ścisły zakaz
patrzenia na eksplozje. Pomóc może odwaga do spółki z
polotem.
Triggery: brak
Czas: 2-3 godziny
Liczba graczy: 3-4
Ograniczenia wiekowe: 16+
Osoba prowadząca: Piotrek Szempliński

Opis: Grupa wynajętych awanturników i Strzygan
eskortuje kupca Rutgera i materiały budowlane.
Po dotarciu do obozowiska, napotykają
tajemniczą mgłę, wrogie nastawienie między
uczestnikami oraz tajemnicze zagrożenie
czyhające w ciemności, o którym ostrzegają
Strzyganie.
Triggery: brutalność, ichtiofobia
Czas:
Liczba graczy:
Ograniczenia wiekowe:
Osoba prowadząca: Kacper Kobus

Opis: …wówczas zawiązaliśmy spisek, a że my także
traktowaliśmy sprawę poważnie i byliśmy zdecydowani
na wszystko, nie bawiliśmy się w zbytnie skrupuły.
Przeżyjcie przygody na miarę grupy nieustraszonych
hobbitów! Rzecz dzieje się już po powrocie Bibla z
wielkiej wyprawy, ale przed wydarzeniami z nanymi
zkart Władcy Pierścieni, a gracze wyruszą na drogi i
bezdroża Shire jako hobbicie znani czytelnikom trylogii –
to jest, jako Drogo Baggins, Rory Brandybuck, Esmeralda
Tuk i inni.
Triggery:
Czas: 4-6 godzin
Liczba graczy: 2-4
Ograniczenia wiekowe: 16+
Osoba prowadząca: Krzysztof “Pippin” Dubik

NIEDZIELA

Opis: Drużyna bohaterów dociera do wioski Złe
Kwoki. Szukają demonicy, która rzuciła zły urok na
jednego z nich. Jest na szczęście sposób, by pozbyć się
klątwy. Jednak sami nie dadzą rady i choć w pobliżu
osady są istoty, które im pomogą, to czy warto
wchodzić z nimi w sojusze? Czy uda im się zdjąć
klątwę, rozwiązać miejscowy problem i czy zachowają
zdrowie na duszy? Jest to przygoda z zestawu
startowego do Słowian.
Triggery: Przemoc, nagość
Czas: 5 godziny
Liczba graczy: 16+
Ograniczenia wiekowe:
Osoba prowadząca: Waldi

Opis: Grupa dzieciaków na wakacjach napotyka
różne nietypowe ptaki oraz dziwne zjawiska, takie
jak martwe zwierzęta i szaleni naukowcy. Mimo że
inne wścibskie dzieciaki i niedowiarkowie dorośli im
przeszkadzają, starają się zbadać tą tajemnicę.
Triggery: martwe zwierzęta, cyborgizacja, źli rodzice
Czas: 3 godziny
Liczba graczy: 3-6
Ograniczenia wiekowe: 12+
Osoba prowadząca: Kacper “Stryjas” Kobus

Opis: Oblany mgłą i otoczony jeziorami dwór lorda
Hektor skrywa w sobie mroczne tajemnice. Grupa
nowo zatrudnionej służby dostaje tajne zadanie od
samego Lorda Hektora. Czas pokazać na ile
jesteście warci.
Triggery: śmierć i flaki
Czas: 3 godziny
Liczba graczy: 2-4
Ograniczenia wiekowe: 16+
Osoba prowadząca: Wiktor “Kovalsky”
Kowalczyk